Tuesday, 20 September 2016

8 Kelebihan Detox Yang Ramai Orang Tidak Tahu.

Ramai yang dok bercakap pasal detox..detox..detox.. kan..korang tahu tak sebenarnya apa itu detox? Detox adalah satu proses untuk menyah atau menyingkirkan toksin dan bahan kimia lain dari tubuh kita.



Kadang-kadang kita tak sedar bahawa pemakanan dan aktiviti harian kita boleh mengundang toksin untuk bermaharajalela dalam tubuh badan kita. Sebab itu kita mudah rasa letih, mudah jatuh sakit..makan ubat atau vitamin berlambak-lambak tapi tak de kesan langsung. Jerawat tumbuh merata tempat..

Haa..kalau kita ada simptom sebegini, elok sangatlah kita lakukan detox ni...tapi sebenarnya korang tahu tak apa benefit atau kebaikan detox ni?



Jom kita tgk apa kelebihan detox:

1) Detox dapat membersihkan sistem kolon kita. Secara tak langsung segala toksin dapat keluar melalui pembuangan najis dan air kencing. Bila usus kita dah bersih, dapat elakkan masalah sembelit dan kembung perut.

2) Proses detox juga dapat menurunkan berat badan secara sihat. Dengan plan detox, pengambilan makanan dan senaman yang betul akan memudahkan proses menurunkan berat badan. Jadi, kalau korang yang dah lama berdiet tapi masih tak kurus2, itu maksudnya korang kena detox dulu.

3) Proses detox dapat memberi tenaga kepada tubuh. Sape yang selalu letih-letih sangat tu, sila awasi diri anda kerana mungkin tubuh badan anda penuh dengan toksin. Jadi kena cepat-cepat ikut program detox ni.

4) Dengan melakukan detox, dapat mengurangkan rasa lapar atau craving terhadap makanan. Sebab itu juga bila kita berdetox, berat badan kita cepat turun.

5) Detox dapat menguatkan sistem imun tubuh. Sudah semestinya apabila kita mengingkir segala toksin yang berumahtangga dalam tubuh kita sebelum ni, tubuh kita akan mendapat imuniti kembali. Bila sistem imun kita kuat, kita dapat mencegah pelbagai penyakit daripada menghampiri kita.

6) Detox dapat mengurangkan stres. Rupanya stres yang kita alami selama ni salah satu sebabnya adalah toksin yang ada dalam badan kita. Jadi kena cepat-cepat nyahkan toksin itu.

7) Dapat memperbaiki masalah kulit. Dengan berdetox, kita akan memiliki kulit yang lebih cantik, cerah dan bermaya. Jerawat pun takut nak singgah dah.

8) Detox juga dapat menjadikan tidur kita lebih lena. Ha..sape yang sering mengalami masalah susah nak tidur, silalah berdetox segera.

Wah..banyak sebenarnya kelebihan DETOX ni..bukan hanya sesuai untuk mereka yang nak berdiet saja. Kira kita semua ni kena buat proses detox tau..

Shaklee ada program detox tersendiri..#detoxtheshakleeway. Kalau korang nak tau lebih lanjut, jangan segan-segan untuk contact akak ya.

Untuk sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee, pembelian, keahlian, tips dan harga istimewa, boleh berhubung dengan saya melalui medium berikut:



 ✎ PM di FB: Najihah Abdul Mutalib
 ✒ Blog: http://najihahabdulmutalib.blogspot.my/
 ✉ Emel: najihah.abdul.mutalib@gmail.com
 📠 Sms/whatsApp: 016-8867098 | 013-4517098
 COD: Kawasan Sekitar Gong Badak, Kuala Terengganu

 * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.