Wednesday 24 August 2016

Ketahui Rahsia Perokok Tegar Sejak Berusia 14 tahun Berhenti Merokok Dengan Cepat

Bahaya merokok sebenarnya telah diketahui umum termasuklah dalam kalangan para perokok sendiri. Sebabnya boleh dikatakan saban hari juga kita disogokkan dengan pelbagai berita tentang akibat buruk yang bakal terjadi kepada para perokok ini. Bahkan kalau kita ke klinik atau tempat-tempat tertentu, terpampang poster tentang bahaya merokok ini. Jadi, kalau nak kata orang tidak tahu tentang bahayanya memang agak mustahil nak mengiyakannya.



Sebenarnya sesetengah para perokok tegar ni memang ada niat untuk untuk berhenti merokok. Tetapi bak kata Dr. Azizan Osman, sewaktu saya menghadiri seminar beliau suatu ketika dahulu, niat sahaja tidak mencukupi jika tidak disertakan dengan tindakan dan keazaman yang kuat.

Saya masih ingat bagaimana Dr. Azizan ada menceritakan kisah beliau sendiri yang juga merupakan perokok tegar suatu waktu dahulu. Ketika beliau pergi ke sebuah klinik, beliau terpadang satu poster tentang bahaya merokok. Poster tersebut memberitahu tentang kandungan atau bahan-bahan yang terdapat dalam sebatang rokok iaitu antaranya adalah bahan kimia yang terdapat dalam asap kenderaan. Beliau terbayang selama ini beliau menghisap asap bas mini yang kotor, yang selalunya beliau pasti akan mengelak jika melalui jalan yang dilalui oleh bas mini tersebut. Tapi kini, beliau bermonolog sendirian, aku pula yang menghisap asap bas mini yang aku tidak suka itu. Dan bermula dari peristiwa itulah beliau berniat, kuatkan tekad dan azam serta memulakan tindakan untuk berhenti merokok.



Berbalik kepada cerita seorang perokok tegar iaitu Encik Uzir yang telah mula serius merokok sejak berusia 14 tahun, beliau sememangnya 'hantu rokok' sehinggakan beliau merasa penat atau letih nak merokok. Tetapi, walau pelbagai usaha telah beliau lakukan, ketagihan beliau terhadap rokok tetap tidak dapat dibuang. Bayangkanlah sejak usia 14 tahun hingga usia menginjak 30 an, kiranya sudah lebih 20 tahun rokok telah sebati dengan diri beliau, memang susah la kan nak membuang ketagihnya itu.

Tapi, akhirnya usaha beliau untuk berhenti merokok telah menemui jalan penyelesaiannya bila mana beliau telah diperkenalkan dengan VIVIX Shaklee oleh isteri beliau sendiri. Setelah meminum Vivix, sedikit demi sedikit keinginan untuk merokok hilang. Anda boleh saksikan video berikut untuk mengetahui kisah beliau selanjutnya.


Berhenti Merokok Dengan Cepat untuk Selama-Lamanya from iReach HD on Vimeo.

Anda juga boleh tengok video ini, kisah seorang lagi perokok tegar iaitu encik Hazrin yang berhenti merokok selepas 2 minggu diberi minum VIVIX Shaklee oleh isteri beliau.



Bagaimana VIVIX Shaklee Membantu Perokok?

Vivix adalah satu-satunya produk Shaklee yang merawat sehingga peringkat sel. Vivix merawat sehingga peringkat DNA dengan cara memulihkan DNA perokok yang telah rosak dan tercemar akibat aktiviti merokok. Hasilnya, DNA akan kembali kepada asal dan perokok akan mengalami rasa pahit dan busuk apabila menghisap rokok dan juga menjadi semput dan sesak apabila menghidu asap rokok.



Kepada anda yang ingin berhenti merokok atau para isteri yang ingin suaminya berhenti merokok, cubalah VIVIX Shaklee hari ini. Mulakan dari sekarang, jangan bertangguh lagi. Kerana sebagaimana yang anda tahu, merokok itu membawa pelbagai bahaya, kemudaratan, penyakit dan pembaziran. Jika masih bertangguh-tangguh, anda akan menyesal di kemudian hari.

Jika anda ingin info lanjut tentang VIVIX Shaklee, boleh terus berhubung dengan saya di nombor seperti tertera di bawah. Atau jika anda ingin membeli segera secara online, anda boleh klik button order di bawah. Setelah membeli, jangan lupa hubungi saya untuk konsultasi seterusnya.



Untuk sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee, pembelian, keahlian, tips dan harga istimewa, boleh berhubung dengan saya melalui medium berikut:



 ✎ PM di FB: Najihah Abdul Mutalib
 ✒ Blog: http://najihahabdulmutalib.blogspot.my/
 ✉ Emel: najihah.abdul.mutalib@gmail.com
 ðŸ“  Sms/whatsApp: 016-8867098 | 013-4517098
 COD: Kawasan Sekitar Gong Badak, Kuala Terengganu

 * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.