Wednesday 17 August 2016

Kenangan Lawatan Ke Bangunan Shaklee Home Office, Pleasanton, CA, USA


Kenangan terindah yang pasti takkan akak lupakan. Lawatan ke Shaklee HQ adalah salah satu tentatif program sewaktu Trip Percuma Shaklee ke USA pd tahun 2014. Dan inilah aturcara yang anat ditunggu2 oleh para SID. Bayangkan, walaupun dah 2 tahun berlalu, akak masih terbayang2 keterujaan kami ketika dibawa melawat ke sana.


Mahu taknya, sebelum ni akak sendiri hanya terbaca blog SID Mat Saleh yang ada buat lawatan ke sana juga. Memang tak sabar sebenarnya pada masa tu nak jejak kaki sendiri ke bangunan Shaklee HQ sbb keunikan yang dimilikinya..



Korang nak tahu tak apa keunikan itu? Antaranya yang akak dapat kongsikan di sini ialah:



1) Senibina bangunan Shaklee HQ ini adalah berkonsepkan mesra alam, selari dengan konsep yang dipegang oleh syarikat sendiri iaitu "Selamat, Berkesan dan Mesra Alam" ~ Living in Harmony with Nature.



2) Sebahagian besar bahan binaan yang digunakan adalah bahan2 semulajadi dan ada juga penggunaan bahan kitar semula termasuklah dr segi warna, dinding, lantai, bumbung, karpet dll.



3) Bangunan ini menggunakan sistem pengudaraan semulajadi, yang bermaksud tiada penyaman udara dipasang di seluruh bangunan tersebut. Selain daripada udara luar yang bebas masuk melalui lubang2 binaan, sistem pengudaraan juga dihasilkan oleh satu kipas 'gergasi' yang dipasang dari bawah lantai bangunan.



4) Sistem pencahayaan juga menggunakan cahaya semulajadi dari luar (pada waktu siang) melalui tingkap2 dan cermin2 kaca di seluruh bangunan. Kaca2 ini menggunakan electronic sensor yang membenarkan hanya 80% cahaya masuk tanpa ada rasa panas yang kuat.



5) Bangunan ini terbahagi kepada beberapa bahagian seperti bahagian pentadbiran, dewan taklimat, makmal ujikaji dll.



6) Shaklee HQ ini terletak di kawasan yang masih terjaga kehijauannya dgn ditanam pokok2 disekitarnya.



7) Di sini juga terdapat meja dan kerusi pertama yang digunakan oleh Dr Forest C. Shaklee.



8) Juga terdapat replika VIVIX yang sangat besar.



9) Terdapat satu gong besar yang akan dipalu setiap kali jualan Shaklee mencapai RM1 juta di seluruh dunia.



10) Di sini juga tempatnya para saintis Shaklee menjalankan ujikaji terhadap semua produk Shaklee. Masa kami ke sana, mmg kami diperkenalkan dgn semua saintis Shaklee yang ada.



11) Terdapat gambar2 para Masters Coordinator Shaklee dr seluruh dunia termasuk dari  Malaysia dalam frame yg digantung pada satu sudut dlm bangunan ini.



Masih ingat lagi bagaimana sambutan yang amat hebat kami terima ketika rombongan SID Malaysia mula tiba..kami disambut dengan karpet merah dan tepukan gemurh oleh semua staf Shaklee HQ yang berdiri di kiri & kanan laluan kami memasuki bangunan..



Pada masa tu terasa bangga sangat..dan juga sangat teruja. Inilah gambar-gambar  yg sempat akak abadikan sewaktu lawatan ke sana..ini yang ada dlm hp, masih ada lagi dlm kamera sebenarnya..


Sempat bergambar di hadapan jalan masuk ke bangunan HO Shaklee




Dr Forest C Shaklee




bergambar di meja dan kerusi milik Dr. Forest C Shaklee










Ketibaan kami disambut oleh semua staf dengan hamparan karpet merah & tepukan gemuruh






Kepada semua SID, kita mesti bekerja keras utk ke sana lagi..mmg best sangat sehingga tak dapat digambarkan dengan kata-kata dan tulisan..



Anda ingin serasa trip percuma sebegini? Hubungi akak untuk maklumat lanjut mengenai trip percuma Shaklee ini.


#tsunamishaklee #team6 #bisnesdarirumah


Untuk sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee, pembelian, keahlian, tips dan harga istimewa, boleh berhubung dengan saya melalui medium berikut: 



 ✎ PM di FB: Najihah Abdul Mutalib
 ✒ Blog: http://najihahabdulmutalib.blogspot.my/
 ✉ Emel: najihah.abdul.mutalib@gmail.com
 ðŸ“  Sms/whatsApp: 016-8867098 | 013-4517098
 COD: Kawasan Sekitar Gong Badak, Kuala Terengganu


 * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.