Tuesday 28 March 2017

Kenapa Suplimen Diperlukan Oleh Tubuh Kita Pada Zaman Sekarang?

Benarkah orang sihat tak perlu makan vitamin? Makanan seharian dah cukup nutrisi dan zat jadi, tak perlu lagi nak top up dgn vitamin. 

Orang sakit pula macamana? Lagi lah tak perlu ambik vitamin kot?

Korang rasa mcmna? 



Ok, jom tengok kenapa kita perlukan vitamin walau tubuh badan kita dah sihat?

° Adakah kita betul-betul yakin tubuh kita dapat menyerap nutrien secukupnya dari makanan seharian yg kita makan? Sumber bahan mentah kita spt ayam, sayur atau buahan tu, kita yakin ke masih banyak khasiatnya? Sedangkan kita tahu cara penanaman zaman sekarang yg banyak menggunakan baja kimia, racun perosak, suntikan hormon2 tumbesaran dan sbgnya semuanya boleh mengurangkan nutrien dan zat dalam mknn tersebut walau kita kata ianya diambil 'fresh' dr ladang.

° Selain itu, cara pengendalian dan cara kita memasak bhn mentah itu juga blh mengurangkan nutrien dan zatnya kepada tubuh kita. Berapa lama bhn mentah itu sampai ke tangan kita? Apa yg berlaku sepanjang proses pengendalian bahan mentah itu pun kita tak tahu. Dah tu bila sampai le tangan kita, cara kita masak pula yang tak betul. Ha..sudah, berkurang lg zat mknn tersebut.

° Adakah kita yakin bhw kita dapat sediakan makanan yang seimbang untuk diri dan keluarga kita? Sebagaimana yang terdapat dlm piramid makanan yg kita sedia maklum tu? Lambakan fast food skrg mmg mengundang implikasi pengurangan zat dalam tubuh kita. Begitu juga dgn amalan makanan berlemak, kafein, gula dan garam semua mengundang kesan negatif pada tubuh.

° Kita tengok balik gaya hidup yang kita amalkan sekarang. Adakah kita betul2 mengamalkan gaya hidup sihat dengan itu nutrisi tubuh kita pun sangat baik? Adakah kita tak pernah terlibat dengan membeli makanan di luar yang tidak tahu sumber bahan mentah dan cara penyediaannya? Jadi, keperluan vitmin amat diperlukan bg menampung nutrisi tubuh yang banyak hilang akibat gaya kehidupan kita masa kini.

°  Vitamin ni sebenarnya diambil bagi melengkapkan nutrisi harian yang diperlukan oleh tubuh. Kekadang, dos nutrisi yg kita dapat dari makanan seharian kita tidak mencukupi dgn apa yang diperlukan oleh tubuh, sebab tu kita perlu top up dgn pengambilan vitamin.

° Vitamin bukannya ubat tau. Vitamin elok diambil untuk pencegahan awal. Bila dah sakit, tugas vitamin bukan untuk merawat. Sebaiknya vitamin diambik ketika tubuh kita masih sihat lagi..



TAPI..

AWAS!!

°Pastikan anda mengambil vitamin yang betul betul semulajadi, yang tiada bahan sintetik..

°Pastikan anda mengambil vitamin yang ada ujian klinika terhadap setiap produknya..ujian klinikal terhadap bahan2 yg digunakan.

°Pastikan vitamin yang anda ambil ada jalankan Landmark Study utk membuktikan keberkesanan produknya.



Jika tiada semua ini, lebih baik anda tak perlu.ambil vitamin. SEBAB??



Sebabnya berdasarkan Landmark Study yang dijalankan, keputusan menunjukkan bahawa individu yg mengambil vitamin jenama lain lebih berisiko mendapat pelbagai jenis penyakit kronik berbanding individu yang tidak mengamalkan sebarang jenis vitamin.

Dan sudah tentunya individu yg amalkan vitamin Shaklee mempunyai risiko yang paling rendah. Kerana Shaklee adalah satu2nya syarikat vitamin yang mempunyai kriteria di atas.

Jadi, pilihlah Shaklee sebagai vitamin harian anda. Saya sudah, anda bila lagi?

Nak tahu lanjut pasal vitamin Shaklee, wassap ke no 016-8867098 (Najihah)