Thursday 9 March 2017

Kenapa ESP Shaklee Amat Disarankan Kepada Pesakit Diabetes?

Pasti ramai dalam kalangan kita yg mempunyai saudara mara atau diri sendiri mengidap diabetes. Dan pasti korang selalu sangat dgr geng2 SID dok ckp pung pang pung pang bahawasanya pesakit diabetes amat digalakkan minum ESP. Apa sebenarnya diabetes ini? Dan apa kaitan ESP dgn diabetes?


Diabetes adalah satu keadaan dimana tahap gula dalam darah adalah tinggi daripada normal. Bagaimana diabetes ini berlaku?

Diabetes berlaku apabila organ pankreas yg tdk lagi menghasilkan insulin atau badan tdk boleh menggunakan insulin dgn berkesan.

Makanan yg dimakan akan bertukar kepada gula dlm badan kita. Insulin akan membantu gula dalam darah masuk ke dalam sel dan tisu utk membekalkan tenaga. Apabila kekurangan insulin, gula tidak boleh memasuki sel dan tisu, oleh sebab itu paras gula dalam darah makin meningkat.

Ada ketikanya, insulin dalam tubuh mencukupi tapi disebabkan kurangnya sensitiviti sel dalam badan utk terima insulin (disebabkan penuaan dsbgnya), ia tdk dapat memasuki sel tubuh..ini juga menyebabkan gula makin tinggi dalam dalam darah dan terjadilah diabetes.

So, mcmna kita nak tingkatkan sensitivit sel tubuh kita supaya glucose dapat masuk ke dlm sel dan menukarkannya kepda tenaga? Haa..inilah kaitannya dgn ESP Shaklee.

Kajian menunjukkan bahawa Arginine mampu meningkatkan sensitiviti sel tubuh manusia. Apa tu Arginine? 1st time dengar ni..

Arginine adalah asid amino penting yang amat diperlukan oleh tubuh manusia. Disebabkan keadaan sekarang yg amat kritikal (dri segi sumber makanan yang berkualiti), maka agak mustahil bagi kita utk dptkan asid amino penting ni daripada sumber makanan harian kita.

ESP adalah satu2nya produk yg mempunyai kesemua 9 Asid Amino penting ini. Sebab itulah pesakit Diabetes amat digalakkan utk minum ESP sbg salah satu cara atau ikhtiar utk meningkatkan sensitiviti sel tubuh terhadap insulin.


Selain daripada itu, kandungan Indeks Glisemik (GI) dalam ESP juga adalah pada tahap rendah iaitu 39. Makanan yg mempunyai GI yg rendah amat sesuai utk pesakit Diabetes kerana ia menyebabkan paras gula tidak naik mendadak dan lebih stabil.

Ha..sebab tu lah akak selalu sarankan sape-sape yang ada masalah diabetes @ sipi2 nak kena diabetes supaya amalkan ESP setiap hari. Eh, tapikan ESP ni bkn hanya utk pesakit diabetes.je, semua org boleh minum.

Korang cuba dulu se-tong, pasti korang akan terpikat bukan hanya dengan kelazatannya tapi juga terpikat dengan kesannya.

Untuk sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee, pembelian, keahlian, tips dan harga istimewa, boleh berhubung dengan saya melalui medium berikut:



 ✎ PM di FB: Najihah Abdul Mutalib
 ✒ Blog: http://najihahabdulmutalib.blogspot.my/
 ✉ Emel: najihah.abdul.mutalib@gmail.com
 ðŸ“  Sms/whatsApp: 016-8867098 | 013-4517098
 COD: Kawasan Sekitar Gong Badak, Kuala Terengganu


 * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.