Sunday 26 March 2017

Dulu Jerawat Batu Bernanah Sampai Malu Nak Tunjuk Muka Kat Suami, Kini Kulit Muka Putih Berseri

Jerawat batu kalau ada sebijik kat muka pun bagi sesetengah orang dah rasa malu sangat nak jumpa kawan-kawan kan? Inikan pula jerawat batu penuh muka siap bernanah lagi. Memang boleh jadi stress tau kalau ada masalah jerawat ni.

Akak dulu pernah alami masalah muka berjerawat jugak. Tapi takdelah jadi jerawat batu..cumanya jerawat tu kalau tumbuh jadinya agak besar. Dan ditambah dengan kegatalan tangan memicit-micitnya menyebabkan ia semakin galak tumbuh dan meninggalkan parut.

Kalau siapa yang kenal akak dulu, memang kulit muka akak banyak parut-parut jerawat terutamanya di bahagian dagu. Sampai nampak hitam kat bahagian tu.

Masa tu tak payah nak cerita lah macam mana tahap malu akak bila nak berjumpa orang. Tambahan pula masa tu masih bujang dan berlarutan sehingga masa nak kawen. Memang gambar kawen nampak la muka berparut tu.

Tapi, tabahkan hati juga untuk berjumpa orang ramai. Dah akak pula kerja sebagai pensyarah memang hari-hari kena jumpa orang lah kan? Hahaha..

Alhamdulillah selepas konsisten amalkan vitamin-vitamin Shaklee (walaupun asalnya niat ambik vitamin ni hanya untuk kesihatĂ n), dapat pula bonus kulit makin bersih daripada parut jerawat. Walaupun tak de lah selicin kulit Neelofa tu kan? At least takde lagi perasaan malu untuk berjumpa orang ramai..hehe..

Ok kali ni akak nak kongsikan kisah ibu muda yang alami masalah jerawat batu bernanah sejak sebelum kawen lagi..lebih kurang akak jugak la kan cumanya dia lebih teruk sikit daripada kulit muka akak dulu..

Bayangkan sampai lepas kawen tu dia rasa malu nak tengok muka suami gara-gara jerawat batu dan bernanah pula tu penuh di muka. Haa..sampai macam tu sekali. Korang nak tahu kisah beliau seterusnya? Jom baca testimoni yang beliau kongsikan ini sampai habis..


Assalamualaikum, nama saya Liley Wane Bt. Anuar, berumur 28 tahun dan mempunyai seorang anak.

Saya mengalami masalah muka yang teruk iaitu kulit muka saya mengalamai jerawat bernanah. Sebelum ini saya menggunakan skin care jenama X. Semakin saya guna skin care tu makin pedih dan rasa panas muka. saya terlalu obses nak cepat muka licin tanpa jerawat sebelum nikah, beli skin care,tapi agak mengecewakan apabila muka jadi teruk dan jerawat bernanah timbul..malu oiii nak jumpa orang..rasa nak menyorok jer kat umah.

Saya dah google cari penyelesaian, jumpa Shaklee,tapi tak beli lagi time tu sebab tarikh nikah dah dekat, jadi bersanding la dengan make up. Walaupun make up, jerawat still nampak. Teruk kan muka sampai nampak walaupun make up tebal.

Lepas nikah, makin teruk. Muka, nak berdepan dengan suami pun malu. Hampir 2 minggu lepas nikah, tak tahan dengan muka teruk, terus PM FB Puan Adilah Manaf, hasil survey sebelum nikah.

Beliau soal siasat dulu keadaan muka saya dan dia cadangkan B-Complex, ESP, VIT C dan GLA COMPLEX, maka terbeli la Set Shaklee ni dan terus daftar ahli. 

Bermula la saya berShaklee, cara pemakanan memang Puan Adilah dan kak Aieda bagitau dan saya follow cara yang mereka cadangkan. Saya mengalami healing crysis pada awalnya berShaklee. Memang terasa nak demam.

Selepas beberapa minggu consume, Ya Allah syukur sangat-sangat, muka dah tak rasa panas dan pedih, jerawat pun makin surut hanya tinggal parut jer. Sejak berShaklee ni, syukur teramat sangat dapat kenal Shaklee, orang diluar sana tak payah nak bazirkan duit untuk cuba product lain, pilih la yang natural dan selamat, Shaklee teramat value for money. 

Memang tidak menyesal berShaklee malah rasa berbaloi sangat, saya ambil Set Jerawat tu tapi pakej lain jugak saya dapat, GLA dalam set tu asbab lepas consume Alhamdulillah saya positif hamil, bunting pelamin, hoyehhh memang nak baby awal. Oh ya, my resdung dah hilang boleh balun seafood tanpa was-was.

Semua pakej  (jerawat bernanah dah hilang,hamil, resdung) yang saya dapat daripada guna set jerawat tu, sesuai la dengan ayat, Shaklee ni memang value for money. Tidak mengharapkan pun muka macam artis Korea sebab saya memang dari dulu tak berapa nak cerah. Apa yang penting bebas daripada jerawat dan yang bestnya pakej berShaklee ni badan lebih sihat.

Terima kasih tidak terhingga kepada Puan Adilah Manaf dan Kak Aieda yang banyak bagi input dan tolong guide saya dalam proses pemulihan muka saya.

Haa..macam tu lah kisah Puan Liley Wane dan bagaimana perubahan kulit wajah yang beliau alami selepas konsisten vitamin-vitamin Shaklee ini. Korang tengoklah wajah sebelum dan selepas beliau sebagaimana gambar di atas. Seronok kan?

Sesiapa yang ada alami masalah yang sama, boleh hubungi akak di talian 016-8867098 untuk tahu lebih lanjut tentang vitamin-vitamin Shaklee yang ada dalam set kecantikan Shaklee ini. 

✎ PM di FB: Najihah Abdul Mutalib
 ✒ Blog: http://najihahabdulmutalib.blogspot.my/
 ✉ Emel: najihah.abdul.mutalib@gmail.com
 đź“  Sms/whatsApp: 016-8867098 | 013-4517098
 COD: Kawasan Sekitar Gong Badak, Kuala Terengganu


 * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.