Friday 5 January 2018

Vision Board Penting Untuk Mencapai Impian dan Matlamat Kita



Kawan2 pernah dgr tak pasal Vision Board @ VB? Mesti ramai yang dah tahu dan dah ada #VB masing-masing kan?


Sejujurnya..akak mula tahu pasal VB ni sejak join Shaklee ni lah..sekitar tahun 2012 dulu.

Vision Board ni selalunya ada ditulis impian kita apa yg kita nak capai dalam masa terdekat @ dlm jangka masa panjang. Dan lagi best kalau diletakkan gambar2 menarik berkait dengan impian kita tu.


TUJUAN VISION BOARD

Apa tujuan vision board ni? Sebenarnya #VB ni penting supaya kita tahu matlamat kita dengan jelas dan kita akan berusaha untuk mencapai impian kita tu. Boleh la tampal di tempat2 yg selalu kita tgk mcm peti sejuk, bilik tidur, tempat kerja dll.

Dan kita sbg org Islam pulak..bila dah ada #VB tu kena berusaha dan sentiasa berdoa supaya Allah makbulkan impian kita.

VB Pertama akak

Ok akak nak tunjuklah skit #VB akak masa mula2 join Shaklee dulu..ada sebahagian dah tercapai (yg dibulatkan)..ada yg belum..tapi walau dah 2-3 tahu berlalu..impian tu masih ada dan insyaAllah akan berusaha ke arah itu. 

Especially impian nak naik rank Master Coordinator..tetap ada. InsyaAllah akan terus berusaha ke arah itu.."Alang-alang dah terlanjur berSHAKLEE, biarlah sampai jadi MASTER COORDINATOR.." Wahh..gituuu. Doakan akak ya kawan2.



Gambar kedua plak, #VB akak utk tunai haji thn 2018 ni. Impian ni akak buat tahun lepas..dan tampal di peti ais dan di opis. Hari2 tgk dan pasang niat dan doa..alhamdulillah bln Nov 2017 akak dpt surat tawaran Haji utk tahun 2018 ni..insyaAllah moga impian ini tercapai tak lama lagi..



Gambar ketiga plak..ni Travel #VB keluarga akak..anak2 nak sgt g Jepun. So ummi ckp meh sama2 doakan ummi berjaya kumpul duit Shaklee utk kita g Jepun. Kali ni kena betul2 tekad dan nekad. Nak kena gemukkan bonus Shaklee sbb nak bw satu family 8 org ni bkn calang2 duit nak kena guna kan..? Hihi

Alhamdulillah dengan adanya #VB ni ditampal merata2 dlm rumah ni..moga2 dpt ingatkan akak utk betul2 menyimpan utk tabung travel kali ni..insyaAllah.. 


Untuk sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee, pembelian, keahlian, tips dan harga istimewa, boleh berhubung dengan saya melalui medium berikut:



 ✎ PM di FB: Najihah Abdul Mutalib
 ✒ Blog: http://najihahabdulmutalib.blogspot.my/
 ✉ Emel: najihah.abdul.mutalib@gmail.com
 📠 Sms/whatsApp: 016-8867098 | 013-4517098
 COD: Kawasan Sekitar Gong Badak, Kuala Terengganu

 * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.