Sunday 5 April 2015

SEHARIAN BERSAMA MASYARAKAT DI SG. PLAN DALAM PROGRAM "BINTULU MOMMIES CHIT CHAT 2.0"

Teks: Najihah Abdul Mutalib
Foto: Najihah Abdul Mutalib

Assalamualaikum dan salam ceria buat semua. Didoakan semoga anda sentiasa sihat dan bahagia hendaknya.

Alhamdulillah, sepanjang hari ni telah berlangsung program bersama masyarakat terutamanya kaum ibu dan anak-anak di Sg. Plan Bintulu anjuran Nisa' Bintulu dengan kerjasama Bintulu Mama Support Group. Program yang dinamakan "Bintulu Mommies Chit Chat 2.0" telah berlangsung dengan meriah dan mendapat sambutan hangat daripada penduduk setempat.

Antara aktiviti yang diadakan sepanjang program itu berlangsung adalah pertandingan mewarna kanak-kanak, ceramah kesihatan dan keibubapaan, sukaneka keluarga, demo dan pertandingan mendeko cupcakes, demo dan pertandingan menghias bento, pemeriksaan kesihatan oleh pihak Hospital Bintulu, cabutan bertuah dan sebagainya lagi. Saya turut terlibat dalam program tersebut dan dijemput oleh pihak penganjur untuk membuat demo mendeko cupcakes dan menjadi hakim kepada pertandingan tersebut.

Sepanjang berada dalam program tersebut, saya dapat rasakan suasana yang meriah dengan gelagat para peserta yang terdiri daripada anak-anak, para ibu dan kaum bapa juga. Masing-masing menunjukkan bakat tersendiri dan gembira dengan hasil yang mereka capai. Program ini bukan sahaja dapat mengeratkan ukhuwwah masyarakat pelbagai kaum, tetapi juga dapat memperkenalkan Pertubuhan Nisa' dan Bintulu Mama Support Group sebagai sebuah NGO kepada masayarakat di sana. Dan saya amat bersyukur kerana turut terlibat dengan program tersebut. 

Berikut saya kongsikan gambar-gambar yang sempat diambil sepanjang program tersebut berlangsung. Semoga program sebegini akan dijalankan lagi pada masa akan datang.

Penulis sedang mendemo deko cupcakes

Antara cupcakes yang siap dideko oleh para peserta
Pertandingan bento
Pertandingan mewarna untuk kanak-kanak paling mendapat sambutan

>>>> JOM TONTON VIDEO TIPS NAK JADI ORANG BERBAKAT<<<<


Cara Nak Jadi Orang Yg BERBAKAT from iReach HD on Vimeo.