Saturday 18 April 2015

RESEPI AISKRIM MALAYSIA PERISA VICO & MEAL SHAKES MENGGUNAKAN TUPPERWARE SMOOTH CHOPPER

Teks: Najihah Abdul Mutalib
Foto: Najihah Abdul Mutalib


Assalamualaikum.

Kali ni saya nak kongsikan resepi paling ringkas nak buat aiskrim Malaysia tapi saya gunakan acuan aiskrim. Kalau tak ada acuan ni boleh je gunakan plastik aiskrim tu. Kebetulan pula kelmarin saya baru terbeli Tupperware Smooth Chopper ni, kira macam review produk juga la kan. Pertama kali guna chopper ni dan terus buat aiskrim sebab anak-anak sangat suka aiskrim.

Senang, mudah dan ringkas saja nak buat aiskrim ni. Kalau anda semua tak ada Tupperware Smooth Chopper ni, boleh guna blender juga, bezanya tekstur aiskrim kita akan jadi lebih gebu dan halus berbanding jika kita hanya bancuh biasa saja tanpa guna chopper atau blender. Saya dan rasa memang sedap aiskrim ni. Kalau kita bancuh biasa agak kasar teksturnya. Ok sekarang kita tengok bahan-bahannya.

Bahan-Bahannya:

500ml air masak
6 sudu besar Vico
2 sudu besar Meal Shakes Shaklee
4 sudu besar susu pekat




Cara Membuatnya:

Campurkan kesemuanya ke dalam Tupperware Smooth Chopper. Tarik tali chopper beberapa kali. Pastikan anda menggunakan blade khas untuk membuat smoothies. Sedia untuk di masukkan dalam acuan aiskrim. Akhir sekali masukkan ke dalam peti sejuk semalaman. Sedia untuk dimakan keesokannya.
Tupperware Smooth Chopper

Mudah dan ringkas kan? Selamat mencuba! Jumpa lagi.