Monday 24 July 2017

Pencuci Pinggan Yang Selamat Untuk Kegunaan Seisi Keluarga

Di setiap rumah pasti ada pencuci pinggan mangkuk yang kita gunakan untuk mencuci peralatan memasak dan pinggan mangkuk kegunaan kita seisi keluarga kan? Kebanyakan daripada kita mungkin kurang mengambil berat akan bahaya yang boleh muncul daripada penggunaan bahan pencuci ini. Ini adalah kerana, banyak terdapat pencuci sintetik di pasaran sekarang yang menggunakan bahan kimia merbahaya yang boleh memudaratkan diri dan ahli keluarga kita terutamanya anak-anak.



Pencuci sintetik merupakan sabun yang dihasilkan dari bahan petroleum bagi memenuhi permintaan yang tinggi terhadap sabun asli. Di antara bahan pencuci yang di hasilkan ialah pencuci benzil sulfonat berantai bercabang (Benzyl Alkyl Sulfonate - BAS). Baru-baru ini pengunaan BAS telah pun diharamkan di Malaysia.

Pencuci sintetik boleh menjejaskan kesihatan manusia melalui interaksinya dengan sel sehingga menyebabkan kematian sel. Selain dari itu pencuci sintetik berupaya mengeluarkan lapisan lelemak pada kulit. Lapisan lelemak ini berfungsi menghalang bahan-bahan toksik dari memasuki tubuh. Ini akan menyebabkan molekul pencuci sintetik bertindak pada lapisan dalaman kulit untuk membunuh lebih banyak sel.

Ada laporan menyatakan bahawa organ dalaman seperti hati dan organ pembiakan juga menghadapi ancaman kerosakan yang serius akibat tindakbalas molekul pencuci sintetik ini. Pencuci sintetik juga sukar dilupuskan yang mana ini akan menyebabkan pengumpualn dan seterusnya mencemar alam sekitar. 



Kehadiran bahan pencuci sintetik pada kepekatan yang kecil juga boleh membunuh hidupan akuatik. Selain itu, ia juga boleh menyebabkan perubahan atau mutasi sel yang mana sel-sel mutan ini berkemungkinan berkembang dengan cepat untuk membentuk kanser. Kesan bahan pencuci juga boleh mengundang pelbagai penyakit lain seperti asthma, elergi, keracunan, batuk dan lain-lain lagi.

Oleh itu, sebagai ibu bapa atau penjaga yang bertanggungjawab kepada ahli keluarga kita, adalah menjadi kewajipan kita untuk memilih dan membeli bahan pencuci untuk kegunaan rumah kita yang selamat dan bebas bahan kimia terlarang. Macamana tu? Haa..Shaklee ada solution untuk masalah anda.



Apa Yang Best Tentang Pencuci Pinggan Mangkuk Shaklee?

1) Tidak mempunyai bahan kimia merbahaya seperti Dye, Toksik, Klorin, Phosphates dan bahan-bahan terlarang yang lain.

2. Ia merupakan sabun basuh yang menggunakan 100% bahan semulajadi.

3. Lembut pada tangan dalam masa yang sama amat handal menyental kotoran degil dan minyak. Ia amat sesuai digunakan oleh mereka yang mempunyai masalah kulit sensitif atau elergi.

4. Diperbuat daripada bahan semulajadi yang diekstrak daripada kelapa dan jagung.

5. Sangat eketif membersih kotoran degil dan buihnya juga berbau harum.

6. Biodegradable dan botolnya boleh dikitar semula.

Selain daripada pencuci pinggan mangkuk, Shaklee juga mempunyai rangkaian pencuci kegunaan rumah yang lain iaitu serbuk pencuci pakaian, pelembut fabrik, dan pencuci serbaguna Basic H. kesemua ini adalah rangkaian produk Get Clean Shaklee.



Jika anda berminat untuk membeli set penjagaan rumah Get Clean Shaklee, anda boleh membuat belian secara online dengan klik button order atau terus berhubung dengan saya melalui medium yang dinyatakan seperti dibawah.


Untuk sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee, pembelian, keahlian, tips dan harga istimewa, boleh berhubung dengan saya melalui medium berikut: 

 ✎ PM di FB: Najihah Abdul Mutalib
 ✒ Blog: http://najihahabdulmutalib.blogspot.my/
 ✉ Emel: najihah.abdul.mutalib@gmail.com
 ðŸ“  Sms/whatsApp: 016-8867098 | 013-4517098 COD: Kawasan Sekitar Gong Badak, Kuala Terengganu

 * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.