Wednesday, 12 April 2017

Bahaya Penggunaan Kosmetik Segera, Nak Cantik Dapat Bahana

Orang sekarang memang semua nak cepat kan? Lagi-lagi kalau berkait dengan bab kecantikan terutamanya kecantikan kulit wajah. Dan hal ini pula biasanya berlaku pada kaum wanita.



Biasalah..sape tak nak dilihat cantik kan? Kulit putih melepak, halus mulus tanpa cacat cela walau sebiji jerawat. Dah tu tak nampak langsung pori-pori terbuka pada kulit wajah, boleh kata wajah tu licin tanpa sebarang kecacatan.
Sebab tu jugak, kat pasaran sekarang memang banyak lambakan produk-produk kecantikan atau kosmetik "segera" ni. Korang sendiri mesti selalu tengok iklan "Putih dalam masa 3 hari!" "Wajah kembali berseri tanpa jerawat dalam masa 5 hari!". Dan macam-macam lagi lah.
Apa lagi, mereka yang obses nak cantik cepat terus je terpengaruh. Eh korang jangan ingat produk-produk ni yang murah-murah saja tau, tengoklah keratan akhbar ni, krim pemutih yang puan tu beli harganya RM350 tau! Fuhh!



Bukan takde amaran atau berita-berita dalam.media masa pendedahan dr mereka yang terkena macamni tapi, dah nama manusia memang merek takkan serik selagi tak kena kat diri sendiri. Dan malam tadi pun ada lagi berita di TV9 yang memaparkan 3 produk kosmetik yang mempunyai bahan berbahaya dan ditarik balik dari pasaran.

Apakah Bahan Yang Berbahaya Ada Dalam Kebanyakan Kosmetik Sekarang?

Antara bahan kimia yang paling kerap digunakan dalam kosmetik ialah Merkuri dan Hidrokuinon. Kedua-dua bahan ini kosnya murah dan ia terkenal sebagai ejen pemutih segera dan dapat bertindak dengan cepat.

TAPI AWAS!! Anda mungkin akan tertipu dengan fungsinya. Kerana ia akan membawa kepada masalah-masalah berikut jika digunakan untuk satu-satu tempoh. Antaranya:

° gangguan saraf

° melambatkan perkembangan janin (bagi ibu hamil)
° kulit wajah menjadi makin teruk, muncul tompokan hitam dan jeragat yang teruk
° kerosakan buah pinggang
° risiko penyakit kanser


Bagaimana Kita Nak Kenal Produk Kosmetik Itu Berbahaya?

° melekit-lekit bila disapu..tp kdg2 pengeluar bijak mencampurkannya dengan bedak sejul.supaya nampak lebih cair.

° bila dibiarkan, akan nampak lapisan minyak terpisah dengan lapisan padat.

° bau logam merkuri tp ada sesetengah pengeluar yang mencampurkan dengan bahan pewangi lain untuk hilangkan bau merkuri.

° krim biasanya berwarna terang untuk cover warna merkuri.

° rasa panas dan gatal bila di calit pada kulit. Bila terkena cahaya matahari kulit akan terasa pedih dan menjadi kemerahan.

° kulit berubah menjadi putih dalam nasa yang singkat. Lagi cepat putih, lagi banyak merkuri yang digunakan. Wajah bertukar menjadi pusat seolah-olah seperti mayat hidup!

° kulit bebas jerawat selamanya..sebab lapisan epidermis dh rosak dan kulit dah hilang protein dan melanin yang berfungsi untuk lindungi kulit daripada sinaran UV.

° kulit semakin menipis dan lapisan kulit paling atas terhapus akibat penggunaan merkuri. Kita seronok sebab liang roma dan tak nampak kasar lagi tp sebenarnya lapisan kulit kit yabg rosak!

° bila kita berhenti menggunakan produk tu, kulit muka kita sedikit demi sedikit menjadi kelabu akhirnya kehitaman dan jeragat tumbuh makin banyak.

Haa..sebab tu klu orang pkai kosmetik mcam ni dia tak boleh berhenti pakai..kalau berhenti muka jadi tompok2 hitam.

Alternatif Untuk Mencantikkan Kulit Dengan Selamat, Berkesan dan Semulajadi Cara Shaklee.

Selain pengambiln vitamin utk kesihatan dan kecantikan dalaman seperti BComplex, Vitamin c, Vitamin E, GLA, ESP, Vivix dan lain-lain, Shaklee turut mengeluarkan produk kecantikan kulit wajah iaitu Nutriwhite. Korang boleh tengok rangkaian produk Nutriwhite seperti dalam gambr di bawah.



Ia diperbuat daripada tumbuhan dan bahan-bahan semulajadi antaranya:
° Beech Tree

° Strawberry Begonia
° Green Algae
° Rosemary
° Bearberry
° Mulberry
° Linden
° Cat's Claw
° Scullcap
° Kudzu
° Peony
° Aloe
° Soybean
° Marshmallow
° Seaweed
° Mountain Arnica


Bagaimana Nutriwhite Bertindak?

Nutriwhite bertindak melalui 5 cara iaitu:

1) Menghalang kerosakan kulit daripada cahaya matahari dan sinaran UV.
2) Mengurangkan pigmen hitam pada kulit wajah darioada menjadi gelap.
3) Menyekat pemindahan pigmen hitam daripada dasar sel kulit ke lapisan atas untuk mencegah kemunculan tompok hitam.
4) Mencerahkan warna melanin yang sedia ada serta tompok hitam dan menyerlahkan warna kulit secara keseluruhan.
3) Memperbaharui dengan menghilangkan sel mati yang mengandungi melanin berlebihan agae kulit cantik berseri.

Tapi kalau pakai set Nutriwhite ni, bukanlah terus kulit jadi putih, cerah dan mulus dalam masa yang singkat tau. Yang penting ia selamat dan dah jalani pelbagai ujian klinikal terhadap setiap bahan yang digunakan dan proses yang teliti..

Jadi, korang apa tunggu lagi. Bertukarlah kepada Set Nutriwhite hari ini.

Untuk sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee, pembelian, keahlian, tips dan harga istimewa, boleh berhubung dengan saya melalui medium berikut:



 ✎ PM di FB: Najihah Abdul Mutalib
 ✒ Blog: http://najihahabdulmutalib.blogspot.my/
 ✉ Emel: najihah.abdul.mutalib@gmail.com
 📠 Sms/whatsApp: 016-8867098 | 013-4517098
 COD: Kawasan Sekitar Gong Badak, Kuala Terengganu

 * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.