Sunday 2 April 2017

Atasi Masalah Katarak (Selaput) Mata Tanpa Perlu Pembedahan

Katarak adalah masalah selaput mata yang biasanya dialami oleh warga emas yang telah lanjut usia. kajian menunjukkan bahawa satu daripada enam individu yang telah menjangkau usia 40 tahun akan mengalami masalah katarak ini. Sementara menjelang usia 75 tahun pula, hampir semua orang akan mengalami masalah katarak di salah satu mata atau kedua-dua belah mata.

Seseorang yang mengalami katarak mata akan merasakan penglihatan yang kabur kerana lensa matanya menjadi keruh dan berkabut. Mata yang sihat kebiasaanya akan sentiasa jernih dan cerah penglihatan tanpa sebarang halangan.

Masalah katarak mata, gambar sumber google


Penyakit katarak berlaku apabila kanta mata semakin legap dan mengganggu laluan cahaya masuk ke retina mata. Kanta yang semakin legap akan menyebabkan pesakit menghadapi masalah penglihatan kabur, imej berganda, gangguan penglihatan warna dan masalah melihat cahaya terang.

Kebiasaannya, jalan penyelesaian yang diambil untuk pesakit katarak mata supaya dapat melihat semula dengan baik adalah melalui pembedahan. Kanta yang hilang kejernihan itu perlu dikeluarkan dan diganti dengan kanta tiruan yang dibuat dengan plastik. 

Namun begitu, bagi seorang pesakit katarak mata Makcik Sabariah Abdul Rahman, ikhtiar anaknnya dengan memberikan beliau minum Vivix Shaklee dan Carotomax telah menyelamatkan sebelah mata beliau daripada menjalani pembedahan. Ikuti perkongsian beliau dalam testimoni berikut.

Makcik Sabariah Abdul Rahman


Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Saya Sabariah Binti Abdul Rahman, berusia 74 tahun. Saya baru menjalani pembedahan katarak mata kanan pada 8 Disember 2016 yang lalu. Pembedahan mata kiri pula dijadualkan pada 9 Januari 2017.

Selepas pembedahan pertama, saya mengambil Vivix dan Carotomax secara megadose bagi tujuan pemulihan. Namun kesan lain yang saya dapat selepas pengambilan secara megadose itu, saya tidak lagi perlu menjalani pembedahan untuk mata kiri kerana didapati mata semakin sihat. 

Lebih menggembirakan, selepas sebulan dibedah, sewaktu pemeriksaan susulan di Pusat Katarak MAIWP, didapati power kedua-dua mata saya semakin menurun dengan banyak.

Alhamdulillah, saya kini masih dalam proses pemulihan disebabkan faktor umur yang semakin meningkat. Saya juga masih meneruskan pengambilan suplemen lain untuk kesihatan yang lebih optimum.

Kalau nak cuba turunkan power mata anda, tak salah mencuba sesuatu yang baik dan mempunyai kajian seperti di Shaklee.


Apa Yang Makcik Sabariah Amalkan?

1) Vivix



Vivix® Botanical Beverage Mix melambangkan penemuan revolusioner dalam bidang khasiat pemakanan polifenol.
Vivix® mengandungi ramuan botani Shaklee yang tersendiri iaitu Polygonum Cuspidatum, anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol ialah kumpulan fitokimia berasaskan tumbuh-tumbuhan dengan kebaikan antioksidan dan berkesan melambatkan penuaaan sel.
* Serba asli. Bakal dipatenkan. Kandungan utama telah diuji secara klinikal. Eksklusif untuk Shaklee.



2) Carotomax



Melindungi Tubuh Dengan Mengukuhkan Integriti Sel
Nikmati tahap perlindungan antioksida yang tinggi dengan Shaklee Carotomax®. Shaklee memanfaatkan perlindungan antioksida daripada buah-buahan, sayur-sayuran dan tumbuh-tumbuhan dengan mengekstrak karotenoid semula jadi dan menawarkannya dalam pelbagai bentuk yang mudah diambil.
Lima Karotenoid Bermanfaat
Purata pengambilan harian karotenoid lutein, likopena dan beta karotena ialah 8mg sahaja - Carotomax®membekalkan lebih 13mg kebaikan karotenoid semula jadi
  • Mengandungi pati ekstrak daripada tomato, mikroalga, minyak sawit, marigold dan lain-lain.
  • Menyokong sistem imun yang kuat dan membantu mengekalkan kesihatan mata dan kulit untuk jangka masa yang lebih lama.
Untuk sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee, pembelian, keahlian, tips dan harga istimewa, boleh berhubung dengan saya melalui medium berikut:



 ✎ PM di FB: Najihah Abdul Mutalib
 ✒ Blog: http://najihahabdulmutalib.blogspot.my/
 ✉ Emel: najihah.abdul.mutalib@gmail.com
 ðŸ“  Sms/whatsApp: 016-8867098 | 013-4517098
 COD: Kawasan Sekitar Gong Badak, Kuala Terengganu


 * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit