Sunday 30 August 2015

Menghadiri Kelas Jahitan di Bintulu

Teks: Najihah Abdul Mutalib
Foto: Najihah Abdul Mutalib

Assalamulaikum...alhamdulillah dan syukur atas kesempatan masa yang diberi oleh Allah untuk saya menulis lagi di ruangan ini.

Hujung minggu ini saya berkesempatan menghadiri kelas jahitan selama satu setengah hari bermula petang Sabtu dan berakhir petang Ahad. Sebenarnya sudah lama saya menanam impian untuk menghadiri kelas menjahit dan belajar dengan seorang guru tentang ilmu jahitan ini. Tapi kalau ada pun di kampung halaman memang tak sempat nak belajar sebab baliknya sekejab-sekejab.

Minggu lepas ada rakan dalam group wassap beritahu tentang Kelas Jahitan Bintulu (KJB) ni. Bagai orang mengantuk disorongkan bantal, saya pun menghubungi no telefon yang tertera di fb page KJB ini. Setelah berbalas mesej selama 2 hari dan dengan izin suami saya pun mengambil keputusan untuk join kelas jahitan ini.

Terdapat beberapa modul yang disediakan iaitu Modul Baju Kurung, Baju Kurung Pahang, Baju Kurung Moden, Jubah A Cut, Jubah Empire Cut dan Jubah Princess. Menurut guru kelas jahitan ini iaitu Pn. Norhamizah, kelas jahitan ini baru je beliau mulakan pada awal Ogos yang lalu. Setiap modul mengambil masa satu setengah hari untuk disiapkan dan yurannya adalah berbeza bagi setiap modul. Kiranya ini adalah kelas ringkas atau pendek untuk siapkan jenis baju berdasarkan modul yang dipilih.

Buat masa sekarang, Puan Nor Hamizah hanya dapat mengambil dua orang pelajar setiap minggu. Pada kelas kelmarin dan hari ini, saya belajar membuat jubah princess manakala seorang lagi pelajar yang belajar dengan saya minggu ini mengambil modul Kurung Pahang.

Alhamdulillah selesai juga kelas jahitan pendek yang telah saya sertai minggu ini. Sesiapa yang berminat boleh hubungi Puan Nor Hamizah di talian 013-5725238 atau terus ke fb page Kelas Jahitan Bintulu.

Berikut saya kongsikan gambar-gambar yang sempat diambil waktu saya menghadiri kelas jahitan tersebut. Sehingga bertemu lagi. 

Wassalam.


Rakan sekelas..hehe

Bawa baby Huda bersama..

Tekun menjahit


Dah siap Jubah Princess saya..ada zip 2 untuk nursing

Cantik tak?

2 comments: