Wednesday 17 May 2017

Cara Pudarkan Jeragat Dalam Masa Sebulan Supaya Wajah Cantik Berseri Tanpa Cela

Jeragat adalah antara masalah kulit yang paling kerap berlaku selain daripada jerawat dan amat menghantui kehidupan kaum wanita terutamanya apabila menginjak ke usia 20-50 tahun ke atas. Apakah cara terbaik untuk pudarkan jeragat di muka tanpa menggunakan bahan kimia terlarang? Dalam entri ini akak akan kongsikan cara pudarkan jeragat dalam masa sebulan supaya raya nanti korang dapat berhari raya dengan wajah cantik berseri.


Sebelum tu jom tengok video ni dulu..




Apakah jeragat? Jeragat atau 'melasma' adalah tompok-tompok hitam yang muncul di kulit terutamanya bahagian wajah yang boleh menyebabkan kulit kelihatan tidak cantik. Kebiasaannya jeragat akan muncul di bahagian pipi, hidung dan sekitar mata. Kalau korang nak tahu, jeragat yang teruk jika dibiarkan boleh menyebabkan kanser kulit tau!

Apakah punca terjadinya jeragat?

Ultraviolet (UV) daripada matahari boleh merangsang tahap ‘melanoctes’.Malah, jeragat yang pudar boleh kembali dengan hanya sedikit pendedahan pada matahari.
  • Perubahan hormon
Wanita hamil sering mendapat jeragat. Apabila jeragat muncul di kalangan wanita hamil, ia dipanggil chloasma atau topeng kehamilan. Pil kawalan kelahiran dan ubat hormon juga boleh menyebabkan jeragat di muka.
Produk penjagaan kulit dan alat make-up yang mengandungi bahan kimia berbahaya boleh merangsang kulit dan memburukkan lagi jeragat di muka.
  • Keturunan. 
Akibat daripada genetik.

Cara Pudarkan Jeragat Dengan Mengamalkan Suplimen Semulajadi.

Akak cadangkan 2 vitamin Shaklee yang basic perlu diambil untuk mengatasi masalah jeragat ini ialah Vitamin C dan GLA Complex.
1) Sustained Release Vitamin C Shaklee

Sustained Release Vitamin C Plus Shaklee membantu kulit menghasilkan kolagen sekaligus menjadikan kulit semakin anjal. Vitamin C juga membantu memudarkan bintik-bintik hitam (pigmen) atau jeragat serta melindungi kulit daripada sinaran UV yang telah merosakkan kulit wajah. Apabila pigmen hitam makin pudar, kulit wajah menjadi semakin cerah dan kelihatan lebih bermaya.

2) GLA Complex

GLA Complex Shaklee mengandungi Minyak Borage yang mempunyai 3 kali keberkesanan lebih daripada EPO. Dan GLA Complex juga mengandungi Vitamin E yang amat penting untuk kecantikan kulit. Vitamin E juga mampu melembabkan kulit dan menjadikan kulit nampak lebih sihat dan berseri. 

Testimoni Pengguna



Jika anda ingin membeli terus secara online, anda boleh klik butang order di bawah. Ianya amat mudah dan cepat kerana Shaklee akan uruskan penghantaran kepada korang. Setelah itu, pastikan anda menghubungi akak untuk konsultasi seterusnya.



Untuk sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee, pembelian, keahlian, tips dan harga istimewa, boleh berhubung dengan saya melalui medium berikut:



 ✎ PM di FB: Najihah Abdul Mutalib
 ✒ Blog: http://najihahabdulmutalib.blogspot.my/
 ✉ Emel: najihah.abdul.mutalib@gmail.com
 ðŸ“  Sms/whatsApp: 016-8867098 | 013-4517098
 COD: Kawasan Sekitar Gong Badak, Kuala Terengganu


 * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.