Monday, 1 May 2017

Batuk Teruk Lebih Seminggu Hilang Gara-Gara Makan Bawang Putih Dan Biji Labu Shaklee

Akak kongsikan kisah benar abah akak waktu balik kampung baru-baru ni.

Alhamdulillah..Abah akak di usia 85 tahun nampak sihat dan ceria. Dah selamat g masjid jam 12.45 td utk solat zohor. 


Malam kelmarin masa akak dan anak anak sampai dari Terengganu jam 11 lebih abah nampak letih. Abah bagitau batuk teruk sgt 2-3 hari ni, sampai sakit dada n sakit badan habis. Mmg akak nampak teruk sgt batuk abah akak tu, rasa perit sebab org tua pulak kan..sama la mcm ibu hamil kalau batuk teruk. Tersiksa rasa.

Abah bgtau dh mkn ubat batuk tapi tak lega pun. Makin teruk ada la. Ubat batuk w**d's tu dh nak masuk 3 botol minum tak jadi apa jgk.

So pg kelmarin akak bg abah mkn 2bj vit c dan 2 bj garlic. Vit c utk kuatkan sistem imun dan Garlic lak utk bunuh kuman, kan garlic ni antibiotik semulajadi. 

Mak akak tanya, "hg bg abah makan ubat apa tu..jgn byk2 nanti panas badan.." akak mmg dh tahu mak akan tegur, mak akak ni jenis takut nak mkn ubat. Walau dh byk kali ckp Shaklee ni bukan ubat tp vitamin. Klu tinggal vitamin kat rumah ni mmg selalu xhabis. Kdg2 sampai expired. Mak takut nak makan, abah akak nak mkn pun kdg2 mak tak bg.

Ha..time akak balik baru la cek balik, hari tu sekali tgk Vivix sampai expired dln peti ais. Kelmarin tu akak ckp kat mak: "insyaAllah xpa mak..ni bukan ubat klu mkn byk panas. Shakleee vit semulajadi, ni cek bg Garlic kat abah nak bunuh kuman tu.."

Dah ptg suami akak bw balik Nutriferon akak bg abah makan lg..biji labu ni kata akak. Mak ckp "jgn dok tebiang bg biji labu kat abah hg tu nti lagi batuk"..akak ckp: "insyaAllah tak dak apa lah mak. Ni ada bahan lain lagi, bukan biji labu saja..sedap ni mak.."

"Oo..ya ka..mai la mak rasa 1.." petang kelmarin satu keluarga pakat makan Nutriferon. Abah nmpak ada batuk lagi tapi dah makin kurang. Akak tanya abah masa malam tu macamana rs, abah kata ada kurang sikit. Nak tidur akak bagi abah 2 biji Garlic complex dan NutriFeron 1 sachet lagi.

Tengah malam akak jaga, g tgk abah tidur ok je, takde dengar batuk-batuk dah, x mcm mlm kelmarin sampai tak boleh tidur. Subuh tadi akak tegur abah, "tak dengar abah batuk dah pun.." 

"Ha..dah baik la..ubat hang bagi tu mmg berkesan la..tak tau la yang pil ka yang serbuk..makan ubat batuk sampai habis 2 botol tak jadi apa. Hang letak tepi ubat tu nanti abah nak makan."

Alhamdulillah..anak mana tak gembira bila tengok mak ayah sihat kan?

Dan orang tua ni kalau diorang dah suka dan puas hati sangat, diorang akan ceritakan kebaikannya pada kawan kawan yang lain. Nak dijadikan cerita, pagi Jumaat memang ramai kaum ibu yang datang menadah kitab dengan abah akak. Abah akak mengajar kitab di rumah.

Apa lagi, abah tanpa disuruh terus ceritakan kisah dia baik dari batuk lepas makan vitamin Shaklee. Dah tu siap minta flyers dengan akak untuk bagi kat makcik makcik tu..moga #shakleeeffect abah akak dapat dikongsi dengan orang orang kampung yang lain.

Apa Vitamin Yang Akak Berikan Pada Abah?

1) Nutriferon

NutriFeron® merupakan produk berpaten dengan campuran ekstrak tumbuhan yang terbukti secara klinikal dapat menguatkan imun.
  • Formula yang membekalkan perlindungan imun tubuh harian yang tinggi
  • Ramuan proprietari berasaskan ekstrak tumbuh-tumbuhan semula jadi ini dihasilkan daripada biji labu, bunga kesumba, biji plantago dan kudup bunga bebuas Jepun.
2) Garlic Complex

Bawang putih sering digunakan secara tradisional untuk menjaga kesihatan tubuh secara amnya. Alisin, bahan aktif dalam bawang putih, telah terbukti berkesan untuk menyokong dan memelihara kesihatan tubuh melalui pelbagai tindakan.
  • Membantu mengekalkan tubuh yang sihat
  • Rumusan tersendiri Shaklee
  • Menggabungkan manfaat kesihatan bawang putih dan rosemary
3) Sustained Release Vitamin C


Shaklee Sustained Release Vita-C PlusTM menawarkan manfaat vitamin C tulen melalui kaedah penghantaran proprietari serba semula jadi yang berperanan melepaskan vitamin C secara berperingkat ke dalam tubuh.
Vitamin C ialah nutrisi yang diperlukan untuk pelbagai fungsi termasuk ketahanan imun, integriti sel, kesihatan gigi, gusi, tulang dan fungsi tubuh secara amnya.

Jika anda atau ahli keluarga anda mengalami keadaan batuk yang teruk sebagaimana abah akak, anda boleh cuba ikhtiar dengan vitamin Shaklee. Untuk pembelian segera secara online, anda boleh klik button di bawah. Pembelian secara online amat cepat dan mudah. Setelah membuat pembelian, sila berhubung dengan saya untuk mendapatkan konsultasi sebaiknya.


Untuk sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee, pembelian, keahlian, tips dan harga istimewa, boleh berhubung dengan saya melalui medium berikut:

 ✎ PM di FB: Najihah Abdul Mutalib
 ✒ Blog: http://najihahabdulmutalib.blogspot.my/
 ✉ Emel: najihah.abdul.mutalib@gmail.com
 📠 Sms/whatsApp: 016-8867098 | 013-4517098
 COD: Kawasan Sekitar Gong Badak, Kuala Terengganu


 * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.