Saturday 5 November 2016

Pengalaman Berpantang Selepas Bersalin Secara Pembedahan Dengan Vitamin Shaklee

Ingin saya kongsikan kisah saya sewaktu berpantang anak ke-6 tahun lepas dengan set berpantang Shaklee. Kiranya mengimbau kisah tahun lepas la ni..



"Pagi td jumpa Dr Law, dia nak cek balik jahitan dan luka pembedahan baru2 ni. Alhamdulillah, selepas 10 hari kesan pembedahan dah makin pulih. Kata Dr., "cepat lah bercantum kulit u ni, jahitan semua ok..dah kering.."

Alhamdulillah..syukur sangat. Hari tu, ms nak kuar wad, Dr Law mcm dah tahu akak mmg dok ambik vitamin Shaklee..katanya: " vitamin u semua masih ada kan, i takkan bagi lg..u teruskan je makan vitamin-vitamin tu". Dr hanya bagi antibiotik dan ubat tahan sakit.

Sepanjang pantang ni, apa yang akak ambik:

• Zinc Complex : 2 bj sehari. Zinc ni amat baik utk sembuhkan luka dalaman dan luaran. Akak pun x ambik dh pati gamat ke pati haruan ke..mkn Zinc je sbb fungsi dia pun mcm mkn pati haruan dh.

• Vitamin C: 2 bj sehari. Ini juga bagus utk cepatkan penyembuhan luka. Juga sebagai antibodi dan elakkan drpd jatuh sakit mcm demam, sakit kepala dll.

• Vita Lea (with iron formula): 1-2 bj sehari. Multivitamin yg amat baik untuk memulih dan memberi tenaga dan tmbh darah kepada tubuh badan slps byk tenaga hilang waktu kelahiran dan darah yg kuar slps pembedahan. 

• B Complex (with asid folik) : 1-2 bj sehari. Amat baik juga utk ibu selepas melahirkan, mengurangkan ketegangan dan stress.

• ESP: 1-3 sudu sehari. Juga baik utk percepatkan pemulihan slps pembedahan dan kurangkan parut kesan jahitan. Juga dpt beri tenaga buat ibu dan membantu pengeluaran susu ibu.

• Ostematrix: 4 bj sebelum tido. Melawaskan dan mengelakkan sembelit. Kalsium juga baik utk gigi dan tulang dan baik untuk baby yang menyusu.

• Peppermint Ginger Plus: 2 bj akak ambil jika perlu. Klu terasa angin @ kembung perut, telan 2 bj terus kuar angin. Kadang2 akak larutkan dalam air suam dan minum..best, terasa mcm minum jamu

P/s: ibu berpantang juga blh ambik Omega Guard dan Lecithin jika berlaku bengkak susu..insyaAllah dpt lancarkan aliran susu ibu dgn baik.

Jadi, kepada ibu2 yang bakal melahirkan, akak syorkan anda mengambil Vitamin Shaklee sepanjang tempoh berpantang anda..

Untuk sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee, pembelian, keahlian, tips dan harga istimewa, boleh berhubung dengan saya melalui medium berikut:



 ✎ PM di FB: Najihah Abdul Mutalib
 ✒ Blog: http://najihahabdulmutalib.blogspot.my/ 
 ✉ Emel: najihah.abdul.mutalib@gmail.com
 ðŸ“  Sms/whatsApp: 016-8867098 | 013-4517098 
 COD: Kawasan Sekitar Gong Badak, Kuala Terengganu 

 * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.