Saturday 2 January 2016

Selamat Tinggal 2015...Selamat Datang 2016!

Teks: Najihah Abdul Mutalib
Foto: Najihah Abdul Mutalib

Assalamualaikum & selamat bertemu kembali. Didoakan agar anda semua dirahmati Allah sentiasa.

Sudah masuk hari kedua kita melangkah ke tahun baru 2016. Pasti kita semua mengharapkan kedatangan tahun baru ini membawa 1001 kebaikan, kejayaan, kekayaan, kebahagiaan dan segala yang positif buat kita.

Saya mengharapkan agar kita dapat mengambil iktibar dari segala peristiwa yang berlaku pada tahun 2015 yang lalu. Apa yang baik kita jadikan pengajaran dan tauladan, yang tidak baik kita jadikan sempadan. Tinggal dan buangkan jauh-jauh segala sifat negatif yang kita ada pada tahun lalu, sebaliknya tanamkan azam untuk menjadi insan yang memiliki segala sifat positif pada tahun 2016 ini.

Dan bagi saya sendiri, saya amat mengharapkan agar kedatangan tahun 2016 ini membawa bersama kebaikan dan rahmat Allah SWT. Saya amat mengharapkan agar saya dapat bertukar tempat kerja ke negeri kelahiran saya, Kedah Darul Aman sementelaah suami saya dah dapat pindah mengajar di sana. Saya juga berharap akan dapat meningkatkan prestasi dan kualiti dari sudut ibadah, kehidupan peribadi, kerja hakiki, bisnes, kehidupan keluarga, kawan-kawan dan masyarakat.

Sama-samalah kita menanam azam untuk menjadi insan yang lebih baik pada tahun 2016 ini berbanding tahun sebelumnya.

Selamat Tinggal 2015, Selamat Datang 2016!

Sehingga bertemu lagi..bye!