Tuesday 10 May 2016

Pengakuan Eksklusif: Saya Tertipu Dengan Bisnes Shaklee!!

Assalamualaikum wrt. wbt.

Korang semua mesti pernah dengar cerita-cerita atau kisah orang atau kawan-kawan korang yang pernah tertipu oleh bisnes skim cepat kaya, bisnes MLM dan seumpamanya kan? Sampaikan ada yang terpaksa bergolok bergadai sebab nak membayar hutang along yang dibuat semata-mata nak melabur dalam bisnes yang 'konon'nya boleh memberi keuntungan dan pulangan yang besar.

Haa..kali ni akak pun nak buat pengakuan esklusif tau..selama ni akak memang pendamkan saja, tak nak heboh-heboh nanti korang semua tau habis. Tapi, akak dah tak boleh tahan lagi dok simpan penipuan Shaklee ni. Gelisah akak dibuatnya..mana taknya, makin dibiarkan, makin menjadi-jadi pula kegilaannya.



Kalau korang nak tau, masa akak mula join Shaklee dulu (agak lama dah, tahun 2012 dulu) niat akak hanya nak beli vitamin Shaklee dengan harga ahli je. Akak tak tahu pun rupanya Shaklee ni bisnes MLM sebab upline akak tak pernah sebut pun pasal ni. Kiranya produk-produk Shaklee ni kalau bukan dari syarikat MLM pun, ia tetap laku. Sebab apa akak cakap macam ni? Sebab produk Shaklee semua bermutu tinggi, dijamin selamat, HALAL, semulajadi dan telah menjalani ujian klinikal oleh para saintis terkemuka. 

Jadi, tak perlu nak paksa-paksa orang untuk membeli. Bahkan pelanggan yang datang dan hubungi akak sendiri tanpa sebarang paksaan. Kat sini dah awal-awal akak tertipu sebab apa yang ada dalam fikiran akak adalah sebaliknya. Kalau sebut MLM akak dah imagine ia adalah satu bisnes penipuan..jenis bisnes yang suka paksa-paksa orang membeli. Dah la paksa, kena pula beli stok banyak-banyak, kalau takde duit kena la korek atau pinjam kat mana-mana semata-mata untuk pelaburan yang besar saat ingin join sesetengah MLM tersebut kononnya akan dapat pulangan juga yang besar-besar sahaja.


Rupanya akak tertipu dengan MLM Shaklee! Kalau upline akak awal-awal lagi bagitau akak yang Shaklee ni MLM mungkin akak takkan join disebabkan tanggapan awal akak tentang MLM tadi. Kenapa akak kata akak tertipu? Sebab setelah akak join, akak tak kena paksa pun beli produk atau stok banyak-banyak. Ikut suka akak lah nak beli banyak mana pun. Bila dah masuk group support kami, akak sendiri yang terbuka hati untuk kongsi kebaikan Shaklee dengan kawan-kawan di FB..


Akak berani share tentang kebaikan Shaklee ni sebab akak sendiri dan guna produk-produknya dan akak sendiri dah merasai kebaikan Shaklee. Lepas akak share tu, tibaa-tiba ramai pula kawan-kawan akak yang tertarik nak beli Shaklee. Akak tertipu lagi. Akak memang tak tau yang akak akan dapat bonus yang lumayan macam ni. Dah la dapat untung runcit, setiap tengah bulan dapat pula bonus tunai dari Shaklee..siap terus masuk dalam akaun bank lagi. Memang sangat-sangat membantu akak untuk menambah sumber kewangan keluarga. Maklumlah anak ramai dalam hidup yang serba mencabar ni, memang kepala asyik memikir je apa-apa kerja sampingan yang boleh dibuat untuk kebaikan akak sekeluarga. Lepas jumpa bisnes Shaklee ni, memang akak tak fikir pasal bisnes lain dah. 

Sebelum join Shaklee dulu, akak ada dengar juga sesetengah MLM tu, bila orang tu dah melabur atau membeli sekian-sekian produk, upline terus menghilang diri bila dah dapat keuntungan besar. Tapi yang peliknya dengan bisnes Shaklee yang akak join ni, para upline sangat-sangat supportive terhadap downlines dan ahli group mereka. Siap menganjur pelbagai aktiviti dan bagi hadiah yang lumayan lagi terhadap pencapaian yang ditunjukkan oleh para ahli group mereka tak kira dah level ke berapa pun. Memang akak best sangat..dah la tak kedekut ilmu, duit, masa dan tenaga juga tak berkira. Lagi sekali akak tertipu dengan tanggapan awal tadi gara-gara Shaklee!

Lagi satu kalau korang nak tahu, pihak pengurusan Shaklee sendiri memang sangat transparent! Contohnya setiap tengah bulan bonus Shaklee pasti akan dapat..tak pernah lewat tapi awal ada lah. Jika berlaku apa-apa kejadian, mereka pasti bertanggung jawab dan tak pernah pula mereka nak lari bersembunyi bagai..apa-apa bonus atau intensif yang ahli patut dapat, pasti akan dapat. Contohnya bonus kereta, bonus kepimpinan, bonus pelancongan dan lain-lain lagi. Pasal bonus dan insentif ni akak tertipu juga sebab sebelum join Shaklee ni akak tak tau pun boleh dapat macam-macam intensif daripada Shaklee ni.

Akak nak bagitau korang ni, sejak akak join Shaklee antara intensif yang akak dah dan pernah dapat ialah bonus tunai hasil jualan produk Shaklee, bonus kepimpinan, bonus kenaikan pangkat, bonus kereta, bonus pelancongan dan lain-lain lagi. Untuk bonus pelancongan tu akak dah pergi ke USA secara PERCUMA dan melancong dalam negara. Ha..ini memang benar-benar tertipu tau sebab sangat-sangat tak sangka akan dapat semua ni!!

Kalau korang nak tau juga, akak jalankan bisnes Shaklee ni secara part-time je. Kerja hakiki akak sebagai pensyarah berjalan seperti biasa. Akak cuma kongsikan kebaikan Shaklee ni di fb, instagram dan blog di luar waktu kerja, hujung minggu dan hari cuti sahaja. Tapi mesti ada kerajinan, keinginan, usaha dan konsistensi. Kalau korang tak percaya apa yang akak cakap ni, cuba korang tengok video ni..malas la akak nak cakap lebih-lebih, korang tengoklah sendiri pengakuan daripada Puan Fatimah Azzahra ni..

Bisnes Shaklee Penipu? Isk3. Tak Percaya? Tengok Ni from iReach HD on Vimeo.

Kan betul apa akak cakap. Bisnes Shaklee ni memang menipu. Gambaran akak tentang MLM sebelum sertai Shaklee terus tersasar jauh setelah menyertainya. Bahkan akak jadi makin seronok pula kerana disamping dapat menjana pendapatan sampingan untuk keluarga, akak juga dapat berkongsi kebaikan Shaklee dan membantu ramai orang di luar sana..

Rupa-rupanya, penipuan yang akak nyatakan ini sebenarnya adalah kelebihan yang ada dalam bisnes Shaklee berbanding bisnes MLM yang lain. Jadi akak ingin mengajak kawan-kawan semua..yang sedang mencari-cari ruang untuk menjana pendapatan sampingan, ayuhlah serta akak dan ahli group kami untuk sama-sama merebut peluang yang Shaklee tawarkan untuk semua.

Jika korang semua berminat untuk tahu lebih lanjut tentang bisnes Shaklee, korang boleh hubungi akak di talian 013-4517098 (whatsApp / sms) atau pm di FB akak Najihah Abdul Mutalib atau melalui emel najihah.abdul.mutalib@gmail.com. InsyaAllah akak akan cuba menjawab segala pertanyaan korang tentang Shaklee.

Setakat ini dulu perkongsian akak kali ini, sehingga bertemu lagi. Bye..

1 comment:

  1. Kesian...upline akak pun mesti tak tahu shaklee ni MLM coz dia pun tertipu jgk...ni upline akak pun ada luahkan jgk...
    http://kmshop143.blogspot.my/2016/05/mlm-shaklee-menipu.html?m=1

    ReplyDelete