Tuesday 17 May 2016

Buah Pinggang Bocor: Alhamdulillah..Selepas Minum Vivix Shaklee Sebotol, Keputusan Ujian Buah Pinggang Suami Saya Kembali Normal

Assalamualaikum.

Salam ceria buat semua. Akak nak kongsikan testimoni pelanggan akak berkaitan penyakit Buah Pinggang Bocor. Korang semua tahu tak apa itu penyakit Buah Pinggang Bocor atau dalam bahasa saintifiknya disebut sebagai Nephrotic Syndrome? Alhamdulillah, sejak akak menjadi pengedar Shaklee ni, banyak juga akak dapat ilmu dan info tentang penyakit-penyakit yang sebelum ini kadang-kadang akak tak pernah ambil tahu pun. 

Tapi selepas terjebak dengan Shaklee, sedikit demi sedikit akak cuba mencari info dan dapat perkongsian juga dari rakan-rakan SID tentang sesuatu penyakit. Selalunya bila dapat pelanggan yang mengalami sebarang penyakit, kami akan refer pada ahli group dan sama-sama diskas sebab ada kalangan ahli group yang pernah mengalami atau ada maklumat tentang penyakit berkenaan.

Penyakit Buah Pinggang Bocor atau Nephrotic Syndrome adalah satu penyakit yang berkaitan dengan buah pinggang. Di dalam buah pinggang yang normal, glomeruli sejenis penapis halus di dalam buah pinggang, berfungsi untuk yang menghalang albumin (sejenis protein) daripada keluar ke dalam air kencing.

Di dalam nephrotic syndrome, glomeruli atau penapis ini telah rosak atau bocor. Ini menyebabkan lebih daripada 3 gram protein terkeluar melalui air kencing di dalam masa 24 jam setiap hari daripada badan. Ini dipanggil PROTEINURIA. Ini menyebabkan badan kehilangan banyak protein.

Antara gejala atau tanda-tanda seseorang mengalami penyakit ini ialah pengidapnya menjadi lemah dan tidak bermaya. Kencing mereka menjadi berbuih-buih. Mata dan muka kelihatan bengkak pada waktu pagi setelah bangun dari tidur dan kaki kelihatan bengkak pada waktu petang akibat berdiri. Perut kembung, sakit perut dan cirit-birit juga boleh berlaku.

Sebelum akak mendapat info daripada seorang rakan bahawa suaminya mempunyai tanda-tanda penyakit ini, akak memang dah agak familier dengan penyakit Buah Pinggang Bocor. Sebabnya sebelum ini akak ada dapat customer yang mengalami penyakit yang sama. Ditambah pula salah seorang ahli group Shaklee akak, suaminya juga mengalami penyakit ini. Memang kami selalu juga berdiskusi dalam group tentang penyakit suaminya. Dan yang lebih mengujakan ialah, suami kawan akak ni dah sembuh sepenuhnya selepas mengambil Vivix Shaklee. 

Korang boleh rujuk testimoni beliau dalam video ini..


Alkisahnya, berbalik kepada customer akak tadi, customer ini yang juga kawan akak menghubungi akak untuk membeli set kehamilan untuk beliau. Dalam masa bercerita tu, dia kongsikan dan minta pandangan tentang penyakit suaminya, yang telah berjumpa dengan Dr.., dan Dr memaklumkan suami beliau mempunyai gejala penyakit buah pinggang bocor. Beliau sangat risau dengan situasi itu kerana suaminya masih muda dan beliau ingin berikhtiar dengan Vivix Shaklee.

Setelah akak menunjukkan video di atas dan bercerita serba sedikit mengenainya, beliau dan suami bersetuju untuk membeli 2 botol vivix Shaklee. Mereka berusaha untuk consume vivix sebelum temujanji seterusnya dengan Dr pakar. Alhamdulillah, selepas sebotol minum Vivix, suami beliau menghadiri temujanji dengan Dr., dan alhamdulillah keputusan ujian darah menunjukkan beliau bebas daripada penyakit buah pinggang bocor.

Berikut adalah perbualan akak dengan pelanggan akak tadi. Syukur sangat bila dapat kongsikan dengan ramai orang tentang Vivix dan bagaimana ia dapat membantu pesakit buah pinggang bocor kembali normal dengan izin Allah.




Info Tentang Vivix


  • Memperbaiki DNA. Setiap hari, tubuh kita mengalami kerusakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantumelambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.


  • Memperbaiki tenaga sel. Semakin tubuh kita mengalami penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.


  • Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imunitas (kekebalan) dan sendi. Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.


Jika anda inginkan info lanjut tentang VIVIX atau sebarang jenis produk Shaklee, jangan segan silu untuk berhubung dengan akak melalui whatsApp atau mesej ke no 013-4517098 (Pn. Najihah). Anda juga boleh berhubung dengan akak melalui emel: najihah.abdul.mutalib@gmail.com. Anda juga boleh membeli VIVIX secara online hanya dengan klik  DISINI atau jika ingin membeli produk Shaklee yang lain boleh klik DISINI.

Sekian dulu perkongsian kali ini, sehingga berjumpa lagi. Bye. 

1 comment:

  1. Alhamdulillah.syukur ada perubahan positif..vivix terbaik

    ReplyDelete