Sunday 20 September 2015

Resepi Roti Titab Yang Sangat Mudah

Teks: Najihah Abdul Mutalib
Foto: Najihah Abdul Mutalib

Assalamualaikum.

Anda pernah dengar tak pasal Roti Titab? Saya pun sebenarnya baru je tahu pasal Roti Titab ni. Kawan-kawan dalam group Shaklee dah lama dok kongsi gambar roti titab hang dia orang buat tapi masa tu tak berapa ambik kisah sangat.

Tapi beberapa hari lepas terdetik lak nak buat roti titab ni sebab ada roti kat rumah. Jadi saya pun google la kalau-kalau ada resepi kat internet. Rupanya memang ada, asalnya Roti Titab ni amat terkenal kat Kopitiam Kita kat Kelantan. Menurut maklumat yang saya baca lah.

Bila dah buat dan makan, memang sedap juga rasa roti ni. Anak-anak saya pun suka. Anda nak cuba buat? Jom saya kongsikan resepinya.

Bahan-Bahannya:

Roti potong
(kalau beli roti benggali dan potong sendiri tebal sikit lagi sedap)

Margerin

Telur separuh masak

Kaya

Lada sulah (jika suka)

Cara Membuatnya:

1) Sapu margerin pada roti dan bakar.

2) Sapukan kaya di setiap penjuru roti.

3) Pecahkan telur separuh masak dan tuang di atas bahagian tengah roti tadi.

4) Tabur lada sulah jika suka.

5) Sedia untuk dimakan.

Mudah kan? Boleh la kita pelbagaikan menu untuk anak-anak. Apalagi macam saya yang beranak ramai ni.

Setakat ini dulu perkongsian kali ini. Sehingga berjumpa lagi. Selamat memasak dari hati ya semua..