Sunday 1 March 2015

REVIEW SHAWL INDAHIJABBE SELEPAS SETAHUN LEBIH MEMBELI...

Teks: Najihah Abdul Mutalib
Foto: Najihah Abdul Mutalib

Assalamualaikum dan selamat bertemu kembali.

Kali ni saya nak buat "review" sikit tentang shawl yang sudah lebih setahun rasanya saya membelinya di Butik Indahijabbe yang terletak di Bangi Gateway. Bayangkan masa saya membeli tudung ni, kedai-kedai di Bangi Gateway masih banyak yang belum buka dan butik ni pun baru beroperasi di situ pada waktu itu. Ketika itu saya berulang alik ke Bangi dari Bintulu kerana sedang menyiapkan urusan akhir tesis PhD saya di UKM.

Kenapa baru sekarang nak bagi review? Sebabnya baru sekarang saya tahu cara macamana nak pakai dan ia nampak labuh. Bayangkan dah lebih setahun terperap, selepas banyak kali juga saya cuba memakainya, tapi setiap kali pakai mesti lepas pusing-pusing jadi pendek pada pandangan saya dan tak memenuhi kriteria kelabuham tudung yang saya sendiri tetapkan untuk kegunaan saya..hahaha..

Bukannya apa, kadang-kadang instamt shawl ni bila dipakai nampak labuh di depan tapi bila pusing belakang rupa-rupanya singkat. Shawl Indahhijabbe ni boleh dikategorikan sebagai instant shawl juga. Rupanya lebih kurang sama dengan shawl nealofar. Dah siap dijahit, hanya sarung dan pusing sahaja. Saya tak pasti mungkin sekarang dah banyak pilihan lain di butik berkenaan.

Saya terpanggil untuk share tentang kelabuham tudung ni bilamana hari ni terdetik nak mencuba lagi. Dan bila saya pakai dan pusing dengan cara baru (tak ikut dah cara lama yang biasa saya pakai awal-awal dulu), dan alhamdulillah ia boleh jadi labuh depan dan belakang rupa-rupanya. Punyalah lama saya tak guna shawl ni semua sebab kononnya tak memenuhi kriteria saya. Dah terfikir-fikir je nal infaq kat siapa lah shawl-shawl ni. Bayangkan saya siap beli 5 helai shawl ni dulu. Nasib, selamat dan lepas ni boleh la pakai di waktu santai.

Kalau ada antara pembaca semua yang meminati tudung labuh, boleh jenguk-jenguk ke butik Indahijabbe di Bangi Gateway. Jika anda ingin mlihat koleksi terkini, anda boleh klik www.indahijabbe.com. Mungkin sekarang pun dah ada macam-macam lagi jenis kain dan bentuknya. Kain ni saya tak pasti nak sebut kain apa. Tapi yang pasti ianya tak perlu digosok!

Ok setakat ini dulu perkongsian saya. Jumpa lagi..